سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهاجرت به واسطه پیوستن به اعضای خانواده Family Reunification

اگر فردی از اعضای خانواده شما اقاکت کانادا را گرفته باشد از طریق ایشان میشود برای مهاجرت اقدام کرد با این روش در این بلاگ آشنا شوید



مهاجرت به واسطه پیوستن به اعضای خانواده Family Reunification

اگر فردی اقامت دائم یا تابعیت (شهروندی) کشور کانادا را داشته باشد می تواند برای مهاجرت همسر، فرزندان، پدر و مادر و حتی سایر اعضای خانواده اقدام کند. شرایط دقیق مهاجرت این گروه متفاوت است. برای مثال می توانید نوشته های زیر را مطالعه کنید.

مهاجرت همسران به کانادا

مهاجرت والدین به کانادا  (مطالعه نسخه انگلیسی و جدیدتر درباره مهاجرت والدین به کانادا)

اسپانسر برادر و خواهر به کانادا

گرچه در شرایط خاص امکان اسپانسرشیپی (حمایت مالی) سایر اعضای خانواده به کانادا وجود دارد ولی به طور معمول تنها کسانی را که می توان از این طریق به کانادا مهاجرت داد همسر، فرزندان، پدر و مادر و پدربزرگ ها و مادربزرگ هاست. بعضی اوقات می توان سایر اعضای خانواده را هم اسپانسر شد. برای مثال طبق تبصره f بند 1 ماده 117 آئیین نامه های مهاجرتی کانادا IRPR، اگر والدین فردی فوت کنند و از آنها فرزند زیر 18 سالی باقی بماند برادر یا خواهر کانادایی (یا مقیم کانادا) وی می تواند اسپانسر او به کانادا بشود. همچنین کانادا امکان به فرزندی قبول کردن کودکان زیر 18 سال را نیز پیش بینی کرده است (تبصره g همان ماده قانونی). برای اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از موارد فوق می توانید با یک مشاور رسمی مهاجرت تماس بگیرید.

بعضی اوقات اسپانسر یا اعضای خانواده او شرایط مهاجرت به کانادا را ندارند. در این موارد گاه می شود به واسطه مسایل انسان دوستانه (بشر دوستانه) Humanitarian and Compassionate Considerations که در اصطلاح H&C گفته می شود، شرایط مهاجرت را فراهم کرد. در این شرایط افسر مهاجرت کانادا بیش از هر چیز صلاح کودکان را در نظر می گیرد. مسأله H&C در ماده 25 قانون مهاجرت کانادا IRPA مطرح شده و به وسیله تصمیم سال 2015 میلادی دادگاه عالی کانادا معروف به تصمیم Kanthasamy (کانتاسامی) تصریح شده است. تصمیم کانتاسامی کار H&C را آسان کرده ولی حتی پس از آن هم شانس موفقیت در این روش خیلی زیاد نیست.

بعضی اوقات استان های کانادا روش های خاصی را برای مهاجرت اهالی فامیل ساکنان استان خود در نظر می گیرند. چون قوانین استانی مرتب در حال تغییر است لازم است در این خصوص به وبسایت اداره مهاجرت استان یا یک مشاور رسمی مهاجرت کانادا تماس بگیرید.

منبع: سایت مهاجران کانادا