سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گرفتن ویزای کار کانادا

گرفتن ویزای مهاجرت از اداره مهاجرت کمی سخت است زیرا کسی که میخواهد برای کار به کانادا مهاجرت کند باید به اداره مهاجرت کانادا ثابت کند که میتواند در کانادا ایجاد شغل کرده که هم خود از این طریق کسب در آمد کند هم برای ساکنین کانادا ایجاد شغل کند در این صورت است که اداره به او اقامت را میدهد این مطلب را در این بلاگ بیشتر بخوانید



مرحله اول – گرفتن ویزای کار کانادا

برای گرفتن ویزای کار کانادا به طور معمول باید پیش از هر چیز از اداره کار کانادا ESDC نامه ای بگیرید به نام LMIA. گرفتن این نامه مستلزم این است که آن کار ابتدا در کانادا تبلیغ بشود و کارفرما ثابت کند که نتوانسته یک فرد کانادایی یا مقیم کانادا را برای آن شغل پیدا کند و شما بهترین فرد برای این شغل هستید. این فرآیند چندین هفته طول می کشد و احتمال موفقیت هم در آن زیاد نیست (بخصوص از بعد از 28 آگست سال 2017).

خوشبختانه در قانون مهاجرت کانادا (بندهای 204 تا 208 آئین نامه های مهاجرتی) مواردی پیش بینی شده است که اگر شامل شما بشود می توانید بدون داشتن LMIA به طور مستقیم برای ویزای کار اقدام کنید. یکی از این موارد که زیرگروه اصل 205 آیین نامه های مهاجرتی است، گروه Entrepreneur (کارآفرین) نام دارد. برای اینکه در این گروه اقدام کنید باید نشان بدهید که موارد زیر شامل حال شماست.

شما یک شرکت در کانادا ثبت کرده اید که حداقل 51 درصد سهام آن شرکت به نام شماست.

بناست که مدیریت یا یکی از نقش های کلیدی این شرکت را به عهده بگیرید.

طرحی در نظر دارید که این طرح به کمک شما و شرکتی که ثبت کرده اید اجرا می شود. این طرح باعث خواهد شد که به بازار کار کانادا و همین طور به ساختار اجتماعی یا فرهنگی کانادا کمک بشود.

این روش، نیاز به سرمایه گذاری مشخصی ندارد ولی هر چقدر سرمایه گذاری بیشتر باشد بهتر است. در ضمن لازم است قدم های جدی پیش از درخواست ویزای کار کانادا برداشته شود که افسر مهاجرت متقاعد شود قصد شما واقعی است و در عمل به اقتصاد یا ساختار اجتماعی/فرهنگی این کشور کمک خواهد کرد.

بعد از اینکه شرکت را در کانادا ثبت کردید و قدم های لازم را برداشتید (نظیر تهیه طرح تجاری و ….)، آن وقت شرکت را نزد اداره مهاجرت ثبت می کنید و به خودتان پیشنهاد شغلی می دهید. در نهایت با ثبت این پیشنهاد شغلی، از اداره مهاجرت درخواست می کنید که برای شما ویزای کار صادر کند. در یک دنیای ایده آل برای متقاضی اصلی ویزای کار برای کار در شرکت خودش صادر می شود، برای همسر متقاضی ویزای کار باز صادر می شود (یعنی ایشان می توانند برای هر کارفرمایی کار کنند) و برای فرزندان زیر 18 سال هم اجازه ماندن در کانادا صادر می شود که می توانند بدون نیاز به ویزای تحصیلی در کانادا درس بخوانند. در بیشتر شهرهای کانادا فرزندان این متقاضیان از پرداخت شهریه معاف خواهند بود (به شرط ثبت نام در مدارس دولتی). همچنین بسته به سیاست های استانی پس از گذشت چند هفته یا چند ماه بیمه رایگان دولتی هم شامل این خانواده خواهد شد. بدیهی است که اینها دنیای ایده آل است و در عمل ممکن است با موانع متعددی مواجه بشویم.

به طور معمول این دست مجوزهای کار بین یک تا سه سال اعتبار خواهد داشت. در بعضی موارد خاص که پروژه شرکت محدود است، ممکن است ویزای کار کوتاه تر باشد. در پایان ویزای کار امکان این وجود دارد که درخواست تمدید آن را از داخل کانادا بدهیم. منتها اگر متقاضی تلاش کند، بعد از گذشت حداقل یک سال ایشان یا همسرشان ممکن است بتوانند از طریق اکسپرس اینتری برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند.

منبع: سایت مهاجران کانادا