سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهاجرت اقتصادی به کانادا

تجار وصاحبان مشاغل به اتکای شغل وکاری که دارن ویا سرمایه خود برای گرفتن اقامت میتوانند اقدام کنندبا این روش ئطریقه ی کار در این بلاگ آشنا شوید



مهاجرت اقتصادی به کانادا

کسانی که از روش های اقتصادی به کانادا مهاجرت می کنند، معمولا یا تخصص و حرفه ای دارند یا تجربه مدیریتی و تجاری به همراه امکان سرمایه گذاری. بیشتر مهاجران کانادا در گروه اقتصادی قرار می گیرند. به طور کلی می توان این مهاجران اقتصادی را به سه گروه زیر تقسیم بندی کرد.

گروه فدرال Federal – گروهی که می توانند به هر کجای کانادا بجز استان کبک مهاجرت کنند

گروه استانی Provincial  – گروهی که قصد مهاجرت و زندگی در یک استان بخصوص کانادا را دارند (بجز استان کبک)

گروه کبک Quebec – استان کبک قرارداد خاصی با اداره مهاجرت فدرال دارد که طبق آن آزادی های فراوانی در خصوص مهاجرت افراد به این استان به دست آورده است

گروه فدرال

در سال 2018 میلادی، روش های زیر برای مهاجرت به کانادا از روش های فدرال وجود دارد:

سیستم اکسپرس انتری Express Entry یا EE – این سیستم که در سال 2015 معرفی شد و در سال 2017 دچار تغییرات اساسی شد، سه گروه مهاجر زیر را در بر می گیرد:

کارکنان ماهر Federal Skilled Workers

تجربه کانادایی Canadian Experience Class

پیشه وران Federal Skilled Trades Program

روش مهاجرت خوداشتغالی Self-Employed – این روش مختص سه گروه  زیر است:

ورزشکاران و دست اندرکاران امور ورزشی (مربیان، داوران مسابقات، مدیران برنامه های ورزشی و …)

هنرمندان و دست اندرکاران امور هنری و فرهنگی (نویسندگان، موسیقی دانان، فیلم سازان، فیلمنامه نویسان، نقاشان، خوانندگان و …)

کشاورزان و دست اندرکاران امور کشاورزی و دامی (دامداران، کشت کاران، زنبورداران، باغ داران، پرورش دهندگان طیور و …) – روش مهاجرت کشاورزان خوداشتغال به کانادا از تاریخ 10 مارچ 2018 پرونده جدید نمی پذیرد ولی روش های جایگزین دیگری برای مهاجرت کشاورزان وجود دارد.

روش مهاجرت استارت آپ (راه اندازی) Startup Visa – این روش برای کسانی است که به واسطه ابتکار و کارآفرینی قصد مهاجرت به کانادا دارند

مهاجرت گروه مراقب (کرگیور) Caregiver – این روش مهاجرت مخصوص کسانی است که در مقام پرستار خانگییا روش های مشابه در کانادا حضور داشته اند و کار کرده اند. دقت کنید که روش قدیمی Live-in Caregiver یا پرستار خانگی دیگر وجود خارجی ندارد و عملا از پایان ماه آگست 2017 همه راه ها برای اقدام از این روش متوقف شد  و هم اکنون با عنوان In-home caregiver ادامه دارد.

منبع:سایت مهاجران کانادا