سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه مشاغلی در گروه FSTP مورد قبول است؟

کسانی که میخواهند از طریق کار وشغلی که دارن مهاجرت کنند باید بدانند که کشور کانادا به کدام شغل بیشتر نیاز دارد تا شرایط خود را با شرایط آن کشور یکسان کرد 



چه مشاغلی در گروه FSTP مورد قبول است؟

بنده مطلبی را به زبان انگلیسی در خصوص فهرست مشاغل گروه فنی و حرفه ای FSTP آورده ام (List of Jobs for the Federal Skilled Trades Program). چون این فهرست بسیار مفصل است از ترجمه و ارائه آن به زبان فارسی خودداری می کنم ولی کلیاتی را در زیر می آورم. دقت کنید که سطح کار باید در حد تکنسینی باشد نه کارگری.

گروه اصلی 72: این گروه، مشاغلی نظیر سرکارگرهای ساختمانی و فنی، تکنسین های ماشینکار، جوشکاران، برقکاران، تکنسین های امور مخابراتی، لوله کش ها، کابینت سازان، بناها و نقاشان و دکوراتورهای ساختمانی را شامل می شود.

گروه اصل 73: این گروه بیشتر حول و حوش تعمیر و نگهداری صنعتی است. نظیر تعمیرکاران راه آهن و ماشین آلات سنگین و خودرو. همچنین در این گروه راننده جرثقیل و سرکارگرهای بخش تعمیر و نگهداری نیز قرار دارند.

گروه اصلی 82: بیشتر مشاغل این گروه در حوزه جنگل، کشاورزی و منابع طبیعی است. برای مثال ماهیگیران، سرکارگرهای امور قطع و انتقال تنه درختان، تکنسین های امور نفتی و معدن در این گروه قرار دارند.

گروه اصلی 93: مشاغل این گروه روی فرآیند صنعتی تمرکز دارد. به عنوان مثال می توان به سرکارگرهای خط تولید خودرو و کارخانه های شیمیایی اشاره کرد. تکنسین های این دست کارخانجات و همین طور تکنسین های امور آب و فاضلاب هم در این گروه جا می گیرند.

گروه فرعی 632: این گروه شامل آشپزها و سرآشپزهاست.

گروه فرعی 633: این گروه قنادان و قصابان را پوشش می دهد.

دقت داشته باشید که اعدادی که در بالا آمده است، بر اساس دسته بندی مشاغل در کانادا NOC است. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید یکی از دو نوشته فارسی زبان یا انگلیسی زبان من را مطالعه کنید.

منبع: سایت مهاجرت کانادا