سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عدول زوجه از توافقاتی که طرفین در طلاق توافقی نموده اند

بعد از ثبت طلاق زوجه میتواند از توافقاتی که در دادگاه شده شانه خالی کند مثلا در رای دادگاه بنا به توافق طرفین حضانت فرزندان بدون نفقه پدر به زوجه داده شده است، که زوجه پس از ثبت طلاق حاضر به نگهداری و حضانت فرزندان نمیباشد و دلیلش را هم عدم توانایی در تامین مسکن بیان میدارد.

زوجه در توافقات به دروغ با توافقات فی مابین موافقت کرده تا بتواند گواهی عدم سازش را گرفته وبه طلاق برسد  و در واقع فریب دادن زوج و دادگاه موفق به اخذ گواهی عدم امکان سازش و نهایتا ثبت طلاق گردیده، زوج جهت احقاق حق چه اقداماتی را میتواند متصور نماید؟ آیا طلاق ثبت شده صحیح است یا باطل؟ آیا این اقدام زوجه جرم بوده تعقیب خواهد شد؟ آیا رای دادگاه نقض میشود و یا رای قابل نقض می باشد؟طلاق خلع نوبت دوم و ایام عده هنوز باقی است.

 



 

سلام" دوست عزیز" شما چرا خلط مبحث می کنید و تکالیف قانونی که از لحاظ پرداخت نفقه فرزندان و همچنین حضانت و نگهداری آنان بر عهده شماست با مبحث طلاق توافقی که مقوله جداگانه ایست و گواهی عدم امکان سازش که بر مبنای توافق طرفین صادر شده این دو را با هم قاطی و مخلوط می کنید!؟ ما که نمی توانیم قوانین موضوعه موصوف را بر مبنای میل و منافع شما تفسیر نمائیم ! این برداشت و تفسیر ناصواب و اشتباه از قانون است که عنوان شود اینجانب به این علت با طلاق توافقی همسرم موافقت کرده ام که خرجی و نفقه فرزندان مشترک مان را بدهد و از آنان نیز حفاظت و نگهداری نماید!چونکه این موارد از تکالیف قانونی شماست و بر خلاف آن نمی شود عمل نمود مگر همسر سابق شما به اختیار خود بخواهد متقبل این مخارج و زحمات گردد وگرنه با تکلیفی مواجه نیست ( مجبور نیست ) . اگر شما فکر می کنید و بر این عقیده پافشاری می کنید همسر سابق تان مجبور است خرجی فرزندان مشترک و نگاهداری آنان را بر عهده بگیرد ، طرح دعوی بدون پشتوانه قانونی برای شما محفوظ است .

 

 

منبع: سایت وکالت دادراه