سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه های رفاهی اجتماعی کانادا

با تمام امکاناتی که برای زندگی در کانادا با آن روبه رو هستید در این بلاگ آشنا شویدوبدانید برای به دست آوردن چه امکاناتی دارید مهاجرت میکنید 



کانادا به عنوان کشوری دارای مناظر خیره کننده و همچنین زندگی شهری درجه اول، یکی از قطب های توریستی جهان است با توجه به مساحت آن و وجود شرایط اقلیمی متفاوت ، بسیاری از کانادایی ها تعطیلات در داخل کشور را انتخاب میکنند، برای دیدن شهرهایی مانند اتاوا، تورنتو و مونترال که مناظر خیره کننده آنها چشم را متحیر میکند. کانادا کشوری است که مراقبت ساکنان خود است، در این جهت تعدادی برنامه رفاهی اجتماعی توسط دولت ارائه می شود. علاوه بر این دولت کانادا خدمات پزشکی و بهداشتی رایگان و همچنین آموزش رایگان کودکان تا پایان دبیرستان را ارائه می دهد،

برنامه های رفاهی اجتماعی کانادا به شرح زیر است:

ساکنان کانادا در صورتی که از کار اخراج شوند (بیکار شوند) تا 60 درصد آخرین دستمزد دریافتی خود در صورتی که حداقل به مدت شش ماه در کانادا کار کرده باشند، بهره مند می شوند.

ساکنان کانادا از دولت کمک هزینه هایی تحت عنوان کمک هزینه رفاه اجتماعی دریافت خواهند کرد در صورتی که قادر به حمایت از خود و خانواده خود وهمچنین قادر به گرفتن هر گونه کار نباشند.

ساکنان کانادا تحت طرح بازنشستگی کانادا برای دریافت حقوق بازنشستگی بهره مند می شوند. این طرح به سنی که برای بازنشته شدن انتخاب میکنید بستگی دارد و سن مطلوب برای این طرح 65 سالگی است.

دولت های فدرال و استانی در هر ماه مبلغ مشخصی برای تربیت هر کودک ارائه می شود . این مقدار بستگی به درآمد پدر و مادر در سال گذشته دارد.

امروز بیش از هر زمان دیگری آموزش و پرورش فرزندان برای ساختن آینده ای بهتر برای آنها حائز اهمیت است. آموزش و پرورش درکانادا در مدارس دولتی تا پایان دبیرستان رایگان است

هم چنین کشور کانادا دارای یکی از بهترین سیستم های مراقبت های بهداشتی در جهان است . بیمارستان ها، درمانگاه ها و یا مطب پزشکان درسراسر کانادا خدمات خود را معمولا به صورت رایگان در دسترس تمام ساکنان تحت برنامه بیمه بهداشتی ملی ثبت قرار می دهند با تمام این اوصافاین مقاله سعی بر این میباشد که بهترین راه ها برای مهاجرت به کانادا مورد بررسی قرار گیرد.

 

منبع: موسسه حقوقی ملک پور