سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصیل در کانادا در مقطع دکترا

تا چه پایه ایی قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارید ما همه را در این بلاگ برای راحتی شما بلزدید کننده گرامی آورده ایم



تحصیل در کانادا در مقطع دکترا

تحصیل در کانادا در مقطع دکتری از دیرباز مورد توجه بسیاری بوده است و میزان دانشجویان دکتری 30% نسبت به سال های قبل افزایش یافته است. تحصیل در مقطع دکتری این امکان را فراهم می کند تا با حضور در کنار اساتید برجسته و استفاده از امکانات فوق العاده به تحیق در حوزه رشته خود بپردازید. طول مدت تحصیل در مقطع دکتری از حداقل 3 سال و تا حداکثر 6 سال بسته به نوع تحقیقات به صورت تمام وقت می باشد و متغیر است. تحصیل در کانادا در مقطع دکتری به صورت رقابتی می باشد و متقاضی تحصیل در این مقطع به صورت ارائه یک رزومه بسیار قوی شامل مدارک تحصیلی آکادمیک ، مدرک زبان بالا، ارائه تحقیقات و مقالات ISI و هر آنچه که یک استاد راهنما را به پذیرش دانشجو ترغیب نماید. مراحل اقدام برای پذیرش دکترا به این صورت می باشد :

پیدا کردن یک پروژه تحقیقاتی و درخواست پذیرش

یافتن یک استاد راهنما

افراد عموما برای تحصیل در مقطع دکتری باید حتما یک مدرک فوق لیسانس داشته باشند اما در بعضی موارد دوره هایی وجود دارد که فوق لیسانس به همراه دکتری به صورت پیوسته ارائه می گردند که طول مدت این دوره بیشتر می باشد.

تحصیل در کانادا در مقطع دکترا با  ارائه رساله دکتری به پایان می رسد که عموما افراد از اواسط دوره خود تحقیقات در خصوص رساله خود را شروع می کنند و با کمک استاد راهنما مراحل تکمیلی را به پایان می رسانند و پس

از تکمیل و ثبت پایان نامه چندین متخصص در زمینه تحقیقات ارائه شده در پایان نامه اظهار نظر کرده و دانشجو باید بتواند از رساله خود دفاع کند.

 

منبع: موسسه حقوقی ملک پور