سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصیل در مقطع دکترا در کانادا

تحصیل در کانادا آرزوی هر دانشجو ومشتاق به تحصیل است چه رسد به گرفتن دکترا از دانشگاههای کانادا با شرایط گرفتن دکترا در کانادا در این بلاگ آشنا شوید

 



 

تحصیل در مقطع دکترا در کانادا

دانشجویانی که قصد تحصیل دکترا در کانادا را دارند باید برای اخذ مدرک دکترا در کانادا، حداقل 3 سال تحصیل تمام وقت را داشته باشند. اما در بعضی از رشته‌ها دانشجویان باید مدت 6 سال را برای گرفتن مدرک، تحصیل کنند.

تحصیلات در مقطع دکتری در کانادا با امریکا متفاوت است. در مقطع دکتری در کشور امریکا به طور معمول یک دوره دو ساله با شروع کلاس‌های آموزشی امتحانات متقاضی شروع می‌شود و بعد دانشجو می‌تواند ‌پایان نامه خود را شروع کند.

این در حالی است که در مقطع دکتری در کانادا در بیشتر موارد از همان ابتدا تمرکز دانشجو بر تحقیق و پژوهش است.

دانشجویانی که قصد پذیرش در مقطع دکتری در دانشگاه‌های کانادا را دارند می‌بایست دارای مدرک آیلتس با نمره 7 باشند.

در مقطع دکترا، دانشجویان متقاضی پذیرش تحصیلی در کانادا می توانند از کمک هزینه های تحصیلی استفاده کنند که شرایط نسبتا راحتی هم دارد.

جهت پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری در کانادا فرد دانشجو‌ می‌بایست محل تحصیل خود را انتخاب کرده که اگر این امر رخ ندهد پرونده متقاضی توسط هیئت علمی رد می‌شود.

در کشور کانادا اغلب دانشگاه‌ها به صورت خصوصی بوده و‌ هزینه‌های تحصیل در کانادا با توجه به محل تحصیل متغییر است.

بالاترین هزینه تحصیل در بین همه استان‌های کانادا، مربوط به استان انتاریو است.

بیشتر واحد‌های درسی بر مهارت در تکنیک‌های روش تحقیق و اصول روش شناختی تمرکز یافته است.

بعضی از برنامه‌ها و در بعضی از رشته ها در مقطع دکترا، بر مبنای دوره‌های کار آموزی و حرفه ای تنظیم شده است و به طور کل می‌توان گفت که دانشجویان، این واحدها را در اولین سال دکتری خود پیش از آنکه پایان نامه خود را شروع کنند باید پاس کنند.

در بعضی ار موارد پیش آمده که یک‌ دانشکده ممکن است از دانشجویان خود در پایان تحصیلات خود امتحان جامعی بگیرند که نتیجه این امتحان بسیار مهم است.

منبع: سایت زرین کانادا